A televízióit a hollywoodi szakemberekkel együtt fejlesztő Panasonic a filmek rajongói mellett a gamerek igényeinek kielégítésére fókuszál az idei modelljeivel.
mikor a Panasonic bejelentette, hogy televízióinak összeszerelését külső partnerhez szervezi ki, sokan megkongatták a vészharangot a márka felett.
Azonban a cég a jelek szerint nem óhajt kivonulni a tévés szektorból, sőt továbbra is igen komoly tervei vannak ezen a piacon.
A konszern ugyanis egy nagyszabású globális eseményen rántotta le a legújabb készülékeiről a leplet a német fővárosban. Ennek során pedig a cég munkatársai ismertették a holding grandiózus terveit és közeljövőre vonatkozó stratégiáját is.
Továbbra is a fókuszban: A film
A Panasonic az elmúlt években szorosan együttműködött a készülékek fejlesztése során különféle neves hollywoodi szakemberekkel.
A közös munka nem szakadt meg, aminek célja, hogy a filmek a lehető legjobb képminőségben kerüljenek a nézők szeme elé. Tehát, hogy hibátlan legyen a mozgásmegjelenítés, a színpontosság, az egyre elterjedtebbnek számító nagy dinamikatartományú tartalmak tökéletes visszaadása, hogy csak néhány kiemelt szempontot említsünk.
Ezzel értelemszerűen azokat a film- és sorozatrajongókat próbálták megcélozni, akik hajlandóak áldozni egy nagy tudású tévére, és nem mellékesen arra is, hogy beszerezzék a minőségi forrásokat.
Tehát adott esetben megveszik az UHD Blu-ray lemezeket, vagy előfizetnek a drágább, de nagyobb bitrátájú, felbontású és HDR támogatású online streaming szolgáltatásokra.
Ez különösebben nem lepett meg, a cég tényleg régóta ezt a stratégiát követi, és a korábbi hasonló eseményekhez hasonlóan most is felvonultattak jó pár profi filmes szakembert, akik röviden elmondták, hogy hogyan segítettek a fejlesztésben, illetve hogyan tudják használni a munkájuk során a Panasonic tévéket, például arra, hogy azokon nézzék vissza az elkészült felvételeket.
A másik vaskos pillér: A játék
Emellett Martin Jedlicka, a cég tévés divíziójának európai marketingigazgatója azt is bejelentette, hogy a cég a filmrajongók mellett egy másik igen fontos célcsoport meghódítására ráfekszik: a gamerekre. Ez azt jelenti, hogy a kutatás/fejlesztési folyamat során elsődleges prioritást kaptak azok a technológiák, illetve szolgáltatások, amelyek az ő igényeik kielégítését szolgálják.
Ezek között a legfontosabbak a dinamikusan változó képfrissítési ráta kezelése, azaz a G-Sync és FreenSync eljárások támogatása, az alacsony késleltetés és válaszidő, az árnyékok megvilágosítása, a játékokat legjobban követő hangélmény, illetve az az intuitív kezelőfelület, amelyen keresztül az összes gaminggel kapcsolatos beállítás egyszerűen és gyorsan módosítható.
Azaz konkrétumokkal is előálltak, nem csak lózungokat puffogtattak, és a jelek szerint tényleg rengeteg energiát és pénzt fordítottak erre a területre.
Ez persze nem véletlen, hiszen a gaming piac értéke idén az előrejelzések szerint elérheti a 200 milliárd dollárt. Ezzel pedig nagyobb lesz, mint a filmes és zenei szektor együtt!
Elképesztő mennyiségű pénzről beszélünk, és a japán konszern döntéshozói a jelek szerint úgy határoztak, hogy minél nagyobb szerepet szeretnének kiharapni ebből a tortából. Ezt bizonyítja az is, hogy együttműködési megállapodást kötöttek a hatalmas Activision Bizzard kiadóval. Ennek keretein belül többek között közösen fejlesztik a tévéket, illetve a Panasonic lett a most megjelent, elképesztően népszerű Diablo IV hivatalos televíziója. Azaz a fejlesztő a gyártó modelljeit ajánlja a játékosoknak, ami segítheti az értékesítést, és nyilván komoly marketing értékkel bír.