A Mercedes tesztelés alatt álló újdonságával az autónkkal beszélgethetünk, hasonlóan a Knight Rider Pontiac-jához.
Szinte képtelenség nem az 1980-as évek közismert amerikai tévésorozatára, a Knight Riderre asszociálni a Mercedes napokban tett bejelentésével kapcsolatosan: a német autógyártó ugyanis voltaképpen a ChatGPT-t épít be az autóiba egy háromhónapos teszt erejéig, így a chatbottal már az autóban is lehet csevegést folytatni.
Mint az Engadget kifejti, a Microsoft-féle Azure OpenAI szolgáltatása épül be a Mercedes hangalapú asszisztensébe – igaz, csak néhány modell esetében, és a negyedéves teszt is csak néhány kiválasztott autó esetében lesz elérhető.
Jó hír lehet azonban, hogy a gyártó azt is megjegyezte: meg fogják fontolni a szolgáltatás globális, tartósabb bevezetését a jövőben.
A ChatGPT beépítése az autók „Hey Mercedes” hívószóra felugró asszisztensét érinti, és nem csak az autó beállításait tudja módosítani a parancsaink útján a chatbot, de szinte bármilyen témában is lehet csevegni vele.
A jövőben pedig, további ChatGPT-modulok beépítésével az is lehetővé válhat, hogy az autó asszisztense éttermi asztalt foglaljon, vagy mozijegyet vegyen – és hasonlók. Mindezt csak kérni kell majd tőle.
A gyártó azt azonban leszögezi, hogy a beszélgetéseket elmenti a faját felhőtárhelyében, ahol, miután anonimizálták, elemezni fogják.
Érdemes tehát megfontoltan csevegni a chatbottal.
A háromhónapos teszt június 16-án indult, és csak néhány kiválasztott, az MBUX nevű fedélzeti rendszert használó Mercedes-autóban működik.